Mikrobiomo nauda ir probiotikai

2020 m. gegužės 8 d.
Mikrobiomo nauda ir probiotikai

Pasak daktaro Michael Mosley, dar visai neseniai buvo neįmanoma tyrinėti žmogaus mikrobiomo, todėl ši tema pastarąjį dešimtmetį ypač aktyviai tyrinėjama. Šiai dienai pagrindinėmis gerųjų žarnyno bakterijų funkcijomis galima įvardinti šias:

1. Saugo žarnyną nuo įsibrovėlių ir reguliuoja imuninę sistemą. Pasikeitus žarnyne gyvenančių bakterijų sudėčiai gali padidėti atsparumas peršalimo ligoms. Žmonės dažniau serga autoimuninėmis ligomis, padaugėjo alerginių ligų – tai siejama su nekontroliuojama imunine sistema, kuri, pasak dr. Mosley, gali būti teigiamai įtakojama gerųjų žarnyno bakterijų, sumažėti šių ligų grėsmė.
  2. Padeda reguliuoti svorį. Mikrobai sprendžia, kiek energijos organizmas turėtų gauti iš suvalgyto maisto, kontroliuoja alkio signalus, lemia cukraus kiekio padidėjimą pavalgius, todėl gerųjų žarnyno bakterijų trūkumas gali būti nutukimo priežastimi.
  3. Mikrobiomas pasiima maisto gabaliukus, kurių mūsų organizmas nepajėgia suvirškinti ir paverčia juos hormonais bei cheminėmis medžiagomis. Dr. Mosley teigia, kad jie kontroliuoja mūsų nuotaiką, apetitą ir bendrą savijautą, padeda sumažinti stresą ir išvengti depresijos.

Dėl netinkamos mitybos daugelis mūsų sugriovėme savo mikrobiomą, t.y. gerųjų žarnyno bakterijų populiaciją. Su tuo susiję tam tikrų maisto produktų netoleravimai, alergijos, tuštinimosi sutrikimai. Įprastoje europiečio virtuvėje trūksta įvairovės, trūksta žalumynų, nes kuo daugiau skirtingų augalų rūšių valgome, tuo įvairesnis mūsų mikrobiomas. Pakankamai skaidulinių medžiagų turintis maistas, ypač daržovės ir grūdai, tampa maistu gerosioms bakterijoms, gyvenančioms žarnyne. Tačiau jei žmogus nelinkęs rinktis sveikesnės mitybos, ar galima tiesiog vartoti probiotikus?

Pasak dr. Mosley, nė vienas iš probiotikų, kurių galima įsigyti kapsulėmis, nėra pakankamai ištyrinėtas, kad patektų į veiksmingųjų kategoriją (efektyvesni miltelių pavidalu). Taip pat derėtų atkreipti į gerųjų bakterijų koloniją formuojančių vienetų skaičių, kuris turėtų būti ne mažiau kaip 20 milijardų. Norint, kad žarnyne gyventų kuo įvairesnių bakterijų, reikėtų rinktis probiotikus, kuriuos sudarytų ne mažiau kaip 6 skirtingi štamai. Savo knygoje „Sumanaus žarnyno dieta“ mokslininkas dr. Michael Mosley daugiausia dėmesio skiria mikrobiomo atkūrimui pasirenkant tinkamą mitybą, jis teigiamai atsiliepia vos apie kelis probiotikus - tarp jų labiausiai išgirta Claudio de Simon probiotikų formulė, kuri ir sudaro "Vivomixx" turinį.

Sveikos gyvensenos lektorė Edita Esenku Šimkutė pasakoja, jog prieš keletą metų susidūrusi su virškinimo problemomis po antibiotikų kurso, kurios tęsėsi ilgą laiką. Ji išbandė įvairius probiotikus, kardinaliai pakeitė mitybą į sveikesnę, tačiau pilvo pūtimo problema nesitraukė. Nenuleidusi rankų ji pradėjo ieškoti probiotikų užsienio rinkose, kol surado “Vivomixx”.

• Papasakokite, kaip jūs suradote probiotikus “Vivomixx” probiotikus?
  • Kaip jau minėjau, turėjau virškinimo problemų. Iš užsienio draugų girdėjau apie gerųjų žarnyno bakterijų skaičiaus svarbą, tačiau kiek klausinėjau Lietuvos vaistinėse man visi pasiūlydavo tik iki 20-30 milijardų gerųjų bakterijų turinčius probiotikus, o aš ieškojau daugiau. Žinojau, kad yra tokie “Vivomixx” probiotikai, kuriuose gerokai daugiau bakterijų, taigi suvokiau, jog skirtumas kardinalus, klausinėjau vaistinėse ar turi šaldytuve laikomų probiotikų, bet į mane tik keistai pažiūrėdavo. “Vivomixx” yra gyvos bakterijos, kurios gali išgyventi tik vieną savaitę ne šaldytuve. Šiuos ypatingus probiotikus radau užsienyje, atsisiunčiau ir po kelių savaičių supratau, kad tai yra mano pilvo išsigelbėjimas. Mano manymu, tai realiai geriausi probiotikai pasaulinėje rinkoje.
  • Šiandien jų galima įsigyti ir Lietuvoje?
  • Taip, mano iniciatyva probiotikus “Vivomixx” jau porą metų galima įsigyti Lietuvoje, tačiau mūsų šeima yra vieninteliai atstovai Lietuvoje, kurie yra notifikavę šį maisto papildą, taip pat atitinkame visus reikalavimus. Užsiimame elektronine prekyba, siunčiame į bet kurį Lietuvos kampelį užsisakius per puslapius geriausiprobiotikai.lt arba vivomixx.lt. Beje, “Vivomixx” nerasite vaistinėse, tai produktas, kurį labai aktyviai rekomenduoja patys vartotojai pajutę teigiamą poveikį, ir tai mane, sveikos gyvensenos atstovę, labia džiugina.
  • Ar “Vivomixx” probiotikų nauda moksliškai įrodyta?
  • Tiesą sakant probiotikai “Vivomixx” dažnai vadinami “labiausiai ištyrinėtu probiotiku pasaulyje”. Šią sinerginę gerųjų bakterijų formulę prieš 30 metų atrado profesorius De Simon. Per tą laiką apie šiuos probiotikus skirtinguose žemynuose nepriklausomi mokslininkai parašė apie 200 straipsnių ir virš 60 mokslinių tyrimų publikacijų. Tai šveicarų produktas, kuris gavo pripažinimą visame pasaulyje. Viename maišelyje – 450 milijardų gerųjų bakterijų, probiotikus „Vivomixx“ sudaro 8 štamai: streptococcus thermophilus DSM24731®, bifidobacterium breve DSM24732®, bifidobacterium longum DSM24736®, bifidobacterium infantis DSM24737®, lactobacillus acidophilus DSM24735®, lactobacillus plantarum DSM24730®, lactobacillus paracasei DSM24733®, lactobacillus delbrueckii ssp. bulgaricus DSM24734®.
  • Kaip vartojami „Vivomixx“?
  • Probiotikai „Vivomixx“ yra maišeliai miltelių pavidalu, tai ne kapsulės, todėl jas lengva vartoti ne tik suaugusiems, bet ir vyresnio amžiaus žmonėms, vaikams. Paprastai geriamas vienas maišelis per dieną, galima vartoti ryte 30 min prieš valgį arba vakare prieš einant miegoti. Visą laiką probiotikus laikyti šaldytuve, kelias dienas transportuoti yra saugu, tačiau ilgiau kaip savaitės gerosios bakterijos neišgyvena. Maišelio turinį ištirtinti kambario temperatūros vandenyje ir išgerti. Didesniam efektyvumui rekomenduoju kartu vartoti balkšvojo gysločio sėklų luobelių, tai puikus prebiotikas, kuris padeda probiotikams geriau įsitvirtinti žarnyne. Probiotikai „Vivomixx“ yra saugūs vartoti įvairioms amžiaus grupėms, iš šalutinių poveikių pastebėtas tik trumpalaikis vidurių pūtimas, kol naujos bakterijos prisitaiko. Pilnas kursas – 20d., tiek laiko reikia, kad gerosios bakterijos suspėtų įsitvirtinti žarnyne. Tokį kursą rekomenduojama kartoti kas pusę metų, o esant poreikiui saugu vartoti ir ilgesnį laiką.

Tinkamai pasirinkus maisto produktus, turinčius prebiotikų ir probiotikų, bei reguliariai vartojant tinkamus maisto papildus, kurie papildo žarnyną gerosiomis bakterijomis, stiprinamas imunitetas bei gerėja bendra savijauta, kas šiomis dienomis ypač aktualu. Žinodami pagal kokius kriterijus rinktis probiotikus (ne kapsulių pavidalu, daugiau nei 20 milijardų gerųjų bakterijų, daugiau nei 6 štamai) lietuviai priims daug naudingesnius jų sveikatai sprendimus.

Nauji straipsniai

• Ar įmanomas pedikiūras pažeistiems nagų grybelio nagams?

Artėjant vasarai, dažniau dėvime atvirą avalynę nei uždarą. Tokiu atveju, didesnis dėmesys krenta į mūsų kojas, kojų pirštus bei pedikiūrą. Tačiau, ką daryti jeigu nuo žiemos aulinukų atsirado nagų grybelis, o jo nuslėpti nepavyksta? Tokiems atvejams pasitelkiamas pedikiūras grybelio pažeistiems nagams, kuris ne tik maskuoja grybelio buvimą, bet ir gydo infekciją. Medicininis...
  • Trys dalykai, ką moterys, sulaukusios 50-ies, turi pakeisti mityboje

Mūsų kūnas su metais keičiasi, todėl turi keistis ir mūsų mityba. Šie patarimai leis užtikrinti, kad Jūsų kūnas nepritrūks reikalingų maistinių medžiagų. Dešimtmečius trukusių tyrimų ir studijų rezultatai dabar leidžia moterims su kiekvienais metais išlikti energingoms ir sveikoms. Moterims, kurios sulaukė 50-is ir daugiau metų, patariama atkreipti ypatingą dėmesį į tris maistines...
  • Gydytoja endokrinologė apie nutukimą: „Nieko nėra nepakeičiamo, svarbiausia – mūsų noras“

Nutukimas toli gražu nėra tik estetinio vaizdo klausimas. Jis lemia įvairias ligas, apsunkina kitų gydymą. „Paprastos mitybos formulės nėra, kaip ir nėra vienos stebuklingos tabletės nutukimui gydyti“, – sako Medicinos diagnostikos ir gydymo centro gydytoja endokrinologė Inga FOMČENKO. Tačiau nusiminti neverta – kasdien su pacientais dirbanti gydytoja endokrinologė...
  • Ar Klaipėdos oro kokybė yra prastesnė už Vilniaus?

Klaipėda gali pasigirti banguota jūra, tačiau kalbant apie oro taršą, šiame mieste ji nėra viena iš mažiausių. Blogo oro kokybės priežasčių – begalė. O ar klaipėdiečiai kvėpuoja švaresniu oru nei vilniečiai? Apie tai pasakoja šeimos gydytoja doc. dr. Lolita Rapolienė. Klaipėdos miesto oro kokybei reikšmingą įtaką daro mobilūs ir stacionarūs taršos šaltiniai, kurių miestas turi...
  • Anti-RBD SARS-CoV-2 (koronaviruso) IgG testas – tyrimas, nustatantis tikslų antikūnų kiekį žmogaus organizme

Koronavirusas iškėlė aibę klausimų. Norima ne tik įsitikinti, ar sergama, tačiau ir dėl antikūnų žmogaus organizme formavimosi ypatumų sužinoti, kokia organizmo būklė yra po persirgtos Covid – 19 ligos ar po įvykusios vakcinacijos (skiepijimo nuo Covid – 19). Šiais atvejais padės atliktas Anti-RBD SARS-CoV-2 (koronaviruso) IgG antikūnų kiekybinio nustatymo testas. Tyrimui atlikti...
  • Po gimdymo dažnai moteriai reikalinga pagalba, bet dauguma į medikus net nesikreipia

Kūdikio laukimas ir jo gimimas yra vienas didžiausių stebuklų ir, žinoma, didžiulis krūvis moters organizmui. Ne veltui kūnas tam rengiasi devynis mėnesius, ir klysta manantieji, kad atsigauti po gimdymo moteriai nereikia. Priešingai, tai būtina, tik ne visos naujai iškeptos mamos randa tam laiko. Dažnai girdime, kad nėštumas nėra liga, tačiau net po normalaus fiziologinio gimdymo daugumą...
  • Norint grįžti į realybę su pramogomis ir kelionėmis – Covid-19 tyrimai: kada ir kurį pasirinkti?

Atėjus vasarai daugelis pradeda planuotis savo atostogas ar asmenines šventes, ir nors Vyriausybė karantiną pratęsė iki birželio pabaigos, paskelbta ir daug atlaisvinimų. Tiesa, pandeminės situacijos valdymui užtikrinti šie atlaisvinimai vis dar išlieka su tam tikrais ribojimais, kurių gali nelikti atlikus Covid-19 testą. Prieš savaitę Lietuvoje pradėjo veikti Galimybių pasas, kuris maždaug...
  • 3 esminės priežastys, kodėl mums skauda kaklą, ir dažnai tai neturi nieko bendra su „bloga laikysena”!

Jei kenčiate nuo kaklo skausmų – jūs ne vieni. Nugaros skausmai visame pasaulyje yra viena pagrindinių negalių, kuri dramatiškai išaugo per pastaruosius 25 metus. Nemažai kaklo skausmų praeina savaime per kelis mėnesius, tačiau beveik pusė patiriančiųjų kaklo skausmus turi nuolat pasikartojančią problemą. Labai dažnai „bloga laikysena“, specifiniai ar staigūs judesiai,...
  • Kaip veikia prostata?

Prostata yra maždaug kaštono dydžio liauka ir sveria apie 30 gramų. Tai yra vyro reprodukcinės sistemos dalis ir yra kūno viduje. Svarbiausia prostatos funkcija yra skysčio gamyba, kuris kartu su sėklidžių spermatozoidais ir kitų liaukų skysčiais sudaro spermą. Prostatos raumenys taip pat užtikrina, kad sperma būtų stipriai įspausta į šlaplę ir ejakuliacijos metu išstumta į išorę. Prostata...
  • 3 patarimai kaip išvengti nugaros skausmų dirbant

Ar žinojote, kad sveriant apie 70 kg juosmens slankstelių slėgis sėdint, pavyzdžiui, dirbant prie kompiuterio yra 140 kg? Nenuostabu, kad po kelių valandų praleistų dirbant prie stalo yra sunku atsitiesti ir skauda juosmenį bei nugarą. Šiame straipsnyje aptarsime, kaip išvengti nugaros skausmų darbo metu. Kartojama ar užsitęsusi veikla, tokia kaip sėdėjimas gali paveikti raumenis, raiščius,...
  • Šlapimo nelaikymas – problema apie kurią svarbu netylėti

Šlapimo nelaikymo problema – bėda, apie kurią nedrąsu kalbėti. Nustebsite, ši problema yra gana dažna, todėl tikrai neturėtų būti gėda apie tai kalbėti, o svarbiausia – laiku kreiptis pagalbos. Egzistuoja keletas šlapimo nelaikymo tipų ir jų atsiradimo priežasčių, pagrindinius juos aptarsime. Įtampos šlapimo nelaikymas – nevalingas šlapimo ištekėjimas, kuomet kūno...
  • Lazerinė odontologija – inovatyviausia įranga bei pažangiausi metodai „Šypsenos akademijoje“

Šiandien lazerinių technologijų pritaikymo galimybės medicinoje jau nebekelia abejonių. Naujausios kartos lazeriai gydytojams suteikia neįtikimas galimybes puoselėti žmonių sveikatą ir grožį. Ne išimtis ir odontologijos sritis. Lazerio panaudojimo galimybės odontologijoje itin plačios: nuo estetinės odontologijos iki terapinių procedūrų. „Šypsenos akademija“ nuolat siekia būti...
  • Kaip atpalaiduoti įsitempusius kaklo raumenis?

Kaip atpalaiduoti įsitempusius kaklo raumenis? Raumenų įtampa kakle yra dažnas nusiskundimas. Kakle yra gausu įvairių raumenų, palaikančių galvos svorį. Šie raumenys gali būti pažeisti arba sudirginti dėl per didelės apkrovos, monotoniškų, netaisyklingų judesių bei įvairių laikysenos problemų. Įtampa kakle dažniausiai yra susijusi su raumenų spazmais arba minkštųjų audinių sužalojimais,...
  • Kada verta kreiptis dėl veido odos patempimo į plastikos chirurgus?

Plastikos chirurgija Lietuvoje nei specialistais, nei atliekamų procedūrų kokybe visiškai nenusileidžia kitoms šalims. Žinoma, jei vertintume procedūrų skaičių atitinkamam skaičiui gyventojų, turbūt prilygti pasaulinėms tendencijoms tikrai būtų sunku. Tačiau reikėtų atsakyti, ar tai būtina? Deja, pasaulyje daugybė šių procedūrų atliekamos nebūtinai dėl poreikio, labai dažnai tai daroma dėl...
  • Gerosios bakterijos, kada vartoti?

Dauguma užsienio šalių gerosios bakterijos yra vartojamos profilaktiškai ir reguliariai, tačiau Lietuvoje mes nesame įpratę iš anksto rūpintis savo organizmo mikroflora, tad gerąsias bakterijas dažniausiai naudojame tuomet, kai geriame antibiotikus. Pradedant kalbėti apie gerąsias bakterijas, svarbu paminėti faktą, kad žmogaus organizme yra beveik 100 trilijonų gerųjų mikroorganizmų,...
  • Vyrų gražių ir sveikų plaukų paslaptis

Tikriausiai daugelis sutiks, kad moterys savo plaukais rūpinasi labiau nei vyrai. Tačiau dažnai taip gali pasirodyti dar ir dėl to, kad trumpų plaukų priežiūra reikalauja ženkliai mažiau dėmesio. Vyrų plaukai reikalauja ir mažiau priemonių bei prietaisų, neskaitant kokybiškų kirpimo mašinėlių. Moterų ir vyrų plaukų priežiūros ypatumai ir skirtumai Tiesa, nors vyrai rečiau susiduria su...
  • Kodėl taip svarbu naudoti ergonominę kėdę?

Paprastas biuro darbuotojas gali ilgai sėdėti netinkamoje biuro kėdėje ir ta pati kėdė gali sukelti rimtų sveikatos problemų. Pakeitus į ergonomišką biuro kėdę, drastiškai pagerės laikysena, sumažės nugaros skausmai ir galiausiai pagerės produktyvumas. Jūsų patogumas biure padidėja, kai naudojate ergonomišką kėdę. Jums gali būti įdomu, ar yra koks nors skirtumas tarp šio tipo kėdžių ir...
  • Raumenų skausmo priežastimi gali būti giliųjų venų trombozė – kaip jos išvengti?

Giliųjų venų trombozė yra kraujo krešulys, susidarantis giliosiose venose, dažniausiai kojose, tačiau gali atsirasti ir rankų venose, mezenterinėse bei smegenų venose. Tai labai dažna ir svarbi liga. Tai yra dalis venų tromboembolijų sutrikimų, kurie yra trečia dažniausia mirties nuo širdies ir kraujagyslių ligų priežastis po širdies priepuolių ir insulto. Tik anksti diagnozavus ir pradėjus...
  • Depresijos priežastys

Depresija yra labiausiai paplitęs psichinis sutrikimas, ja serga apie 12 proc. gyventojų. Tai pasireiškia stipriai prislėgta nuotaika, taip pat bet kokios veiklos vengimu. Moterys ja serga dažniau nei vyrai, o gydymą turi prižiūrėti psichiatras. Tad kokios yra pagrindinės depresijos priežastys? Sunku nustatyti specifines priežastis, nes tai yra liga, turinti daugialypių priežasčių, todėl...
  • Gražių plaukų priežiūros patarimai

Blogų plaukų diena yra tikras dalykas! Ar ne? Ar tie šokinėjantys ir gausūs plaukų šukuosenų modeliai, puikuojantis plaukų priežiūros reklamose, jums dažniausiai atrodo toli svajonė? Mes sutinkame, dauguma jų šiek tiek peržengia ribas. Tačiau plaukų priežiūros ekspertai mano, kad sveikų plaukų svajonę galima paversti realybe tinkamai prižiūrint plaukus. Šiame straipsnyje rasite kuruojamą...
  • Kokia žuvų taukų nauda organizmui?

Žuvų taukai, kurių sudėtyje yra mūsų organizmui naudingų omega-3 riebalų rūgščių, yra labai mums reikalingi dėl daugelio dalykų, bet kuriame mūsų amžiaus tarpsnyje, nuo gimimo iki senatvės. Dar nėštumo metu yra rekomenduojama vartoti kokybiškus žuvų taukus, kad kūdikis vystytųsi gerai ir viskas praeitų sklandžiai. Gimus vaikui, reikalingas omega-3 riebalų rūgštis jis gauna kartu su...
  • Nėščiųjų mokyklėlė – kodėl verta lankyti?

Kiekvieną kartą nėštumas moterims atneša ypatingą laikotarpį. Tačiau ne paslaptis, kad tas laikotarpis neretai lydimas nerimo ir nežinomybės, ypatingai, jei tai yra pirmasis nėštumas. Kaip pasiruošti nėštumui? Iš tiesų specialistai teigia, kad nėštumas prasideda kur kas anksčiau nei nuo tada, kai moteris pajunta, jog laukiasi. Kad nėštumas būtų kuo sklandesnis, ruoštis jam reikėtų kur...
  • Kodėl reikia vitamino D?

Kiekvieną pavasarį dauguma mūsų jaučiamės išsekę ir dažnam trūksta jėgų. Tada, lengviau susergame peršalimo ligomis ir sunkiau sveikstame. Ypač tokie simptomai, kaip bendras kūno nuovargis ir silpnumas pasijuto persirgus COVID-19 virusu. Dėl to ypač svarbu yra sekti gydytojų rekomendacijas ir gerti imuninę sistemą stiprinančius maisto papildus, tame tarpe ir vitaminą D. Taip pat mokslininkai...
  • Kokia vitamino C nauda odai?

Kiekviena moteris žino, jog vitaminas C yra be galo naudingas odai, nes apsaugo ją nuo nepageidaujamų pigmentinių dėmių, padeda sureguliuoti per didelį melanino kiekį, atgaivinti odos spalvą ir skatina kolageno gamybą. Kolagenas yra tikras jaunystės eliksyras, skatinantis odos elastingumą, stangrumą bei jaunatviškumą. Tačiau su metais kolageno gamyba mūsų organizme lėtėja ir tuomet tenka...
  • Kaip atsikratyti šlapimo nelaikymo?

Kaip atsikratyti šlapimo nelaikymo? Nemažą dalį gimdžiusių moterų, ypač auginančių kelis vaikučius, tarp kurių nedidelis amžiaus skirtumas, vargina itin nemaloni bėda – šlapimo nelaikymas. Tai vienas po kito sekusių nėštumų ir gimdymų pasekmė. Nors šlapimo nelaikymas nėra sveikatai grėsminga sveikatos būklė, ji turi milžinišką įtaką moters gyvenimo kokybei. Aistės...
  • Kaip paruošti veido odą vasarai?

Pavasaris tai puikus metas pasirūpinti pavargusia bei išsausėjusia veido oda ir tinkamai ją paruošti vasarai. Šaltuoju metų laiku veido oda turėjo atlaikyti ir žvarbų vėją, ir šaltį, ir temperatūrų kaitą, tad nieko keisto, jeigu pastebite, jog ji atrodo ne tokia gyvybinga, papilkėjusi bei išsausėjusi. Labai svarbu prieš šiltąjį metų sezoną atgaivinti bei sudrėkinti veido odą, tačiau kaip tai...
  • Karantino pasekmės dantims arba ką daryti, kad šypsenos nebereikėtų slėpti po kauke

Daugiau kaip metus trunkanti pandemija užkirto kelią kokybiškam medicininiam gydymui, sukeliant įvairių sveikatos sutrikimų augimą. Pasak gydytojų, pastarieji ypatingai atsiliepė dantų būklei, mat odontologijos klinikos pagal numatytus Covid-19 karantino švelninimo LR etapus duris atvėrė vienos paskutiniųjų. Stomatologų teigimu, nuolatinis sėdėjimas namuose sumažino reguliarios higienos...
  • Jaučiate nuolatinį nuovargį? To priežastys gali būti labai paprastos

Atėjęs pavasaris vis dažniau džiugina puikiu oru, tačiau dėl jėgų trūkumo ne visuomet norisi kelti koją iš namų. Nors nuolatinis nuovargis kartais gali reikšti ir rimtus sveikatos sutrikimus, tačiau dažnais atvejais to priežastis yra gana paprasta. Taigi, kur vertėtų ieškoti nuovargio priežasties ir kaip tą išspręsti? Vitaminų trūkumas Jei sveika mityba jums nėra svetimas dalykas,...
  • „Šypsenos akademija“ – profesionalumas, inovacijos ir naujas požiūris į odontologiją

Pagaliau galime pasidžiaugti, jog kiekvieno iš mūsų požiūris į dantų priežiūrą ir profilaktiką ima keistis – anksčiau dažnam pacientui reikėjo priminti bei paaiškinti, kodėl reikėtų reguliariai atlikti profesionalios burnos higienos procedūrą. Dabar – kiekvienam pacientui tai tampa savaime suprantama profilaktinė dantų priežiūros priemonė, kuri yra atliekama atsižvelgiant į...
  • Šaldyti ar nešaldyti patyrus traumą?

Ledas yra ypatingai karšta (tiksliau, reiktų vadinti šalta) sporto medicinos bei traumų reabilitacijos tema. Ir ne veltui, nes remiantis naujausiais tyrimais, traumų gydymo metodikos nuolat keičiasi. Todėl nė kiek nestebina kylanti painiava dėl to, ar ledas yra gera, ar bloga, ar nelabai padedanti priemonė patyrus traumą. Kai kas nors pasitempia ar pasuka kulkšnį, daugelis mūsų instinktyviai...
  • Kaklo skausmas

• SARS-CoV-2 antigeno testas – greitas, patikimas ir informatyvus tyrimas

Šių dienų aktualijos niekaip neatsiejamos nuo koronaviruso temos. Covid – 19 įtakos neišvengiamai susijusios su beveik visomis mūsų veiklomis. Ir nors karantino keliami reikalavimai ženkliai mažėja, apribojimų, kurių privalome laikytis, yra pakankamai daug. Tad būkime pilietiški – saugokime save, artimuosius, saugokime aplinkinius. Skubiai atsakyti į klausimą, ar sergate...
  • Kada reikia šalinti klibantį dantį?

Pradėkime nuo to, kad dantų paslankumas nėra normali būsena. Dantų paslankumą dažniausiai lemia šios dvi pagrindinės priežastys: periodontitas arba traumos. Esant danties paslankumui būtina kreiptis pas gydytoja periodontologą. Delsti nėra ko, dažnu atveju danties paslankumas – tai ilgai užsitęsusios, negydomos ligos pasekmė. Dantų paslankumo atsiradimo priežastys Kaip jau minėta,...
  • Mioma neaplenkia ir jaunų moterų – ką daryti?

Diagnozė „mioma“ dažnai siejama su brandžiu amžiumi. Tačiau statistika ragina likti budrias: miomą turi net kas trečia moteris, sulaukusi 30 metų. Kas tai yra ir kaip su mioma gyventi, kada atsisveikinti, pasakoja gydytojas, akušeris-ginekologas, doc. med. dr Jonas ALIŠAUSKAS. Tarp kitko, Medicinos diagnostikos ir gydymo centre, kuriame dirba šis gydytojas, miomų operacijos...
  • Dantų implantavimas – efektyviausias būdas atkurti prarastą dantį

Šiuolaikinė odontologija praėjo ilgą tobulėjimo ir naujųjų technologijų pritaikymo kelią tam, kad kiekvienas galėtų džiaugtis nepriekaištinga šypsena. Tikrus dantis atkartojantys implantai yra veiksminga išeitis, nepaisant dėl kokių priežasčių netekote vieno ar net visų dantų. Jei implantuotą dantį tinkamai prižiūrėsite, apie jį papildomai pagalvoti daugiau nebereikės niekada – tai...
  • Ar žmonėms kenkia greitas gyvenimo ritmas?

Kaip atrodo žmogaus gyvenimas kiekvieną dieną? Kartais ne susimąstome apie tai, kaip atrodo eilinė žmogaus diena, nes labai dažnai ji būna nuosekli, diena iš dienos viskas vyksta taip pat. Labai dažnai diena atrodo taip, kad žmogus atsikelia, nusiprause, papusryčiauja ir iškeliauja į darbą. Darbe kartais kyla tam tikrų sunkumų, dėl kurių asmuo patiria stresą. Per dieną pavargęs asmuo...
  • Kaip padėti žmogui kenčiančiam nugaros skausmus?

Iš kur atsiranda nugaros skausmai? Vis daugiau tiek vyresnio, tiek ir jaunesnio amžiaus žmonių susiduria su nugaros skausmais. Nugaros skausmas gali sukelti daug diskomforto dirbantiems žmonėms. Svarbu suprasti iš kur atsiranda tie nugaros skausmai. Šis skausmas gali atsirasti dėl įvairių veiksnių. Vienas iš jų gali būti netaisyklingas sėdėjimas nuo mažų dienų, didelių svorių nešimas,...
  • Dantų protezai tampa žmonių kasdienybe

Burnos higienos laikymosi ypatumai Burnos higienos nesilaikymas tampa vis didesnė problema visuomenėje. Kaip ją spręsti kol kas nėra tikslaus atsakymo. Panagrinėjus tai, kokios burnos higienos tendencijos dabar yra galima pamatyti kelis aiškius skirtumas. Pirmiausia tai, kad vis daugiau vaikų valgo saldumynus, įvairius gėrimus, nenori prižiūrėti savo burnos ertmės, tokiu būdų dantys...
  • Kokia dantų implanto kaina yra gera?

Specialistai stebisi tuo, kad dauguma žmonių vis dar nežino, kokios paslaugos jiems priklauso nemokamai, kurias kompensuoja valstybinės ligonių kasos, o už kurias vis dėl to tenka susimokėti pačiam pacientams. Kai kurie asmenys susigriebe ne laiku, kad pavyzdžiui dantų protezavimas pagal nustatytus įstatymus jiems gali priklausyti nemokamai, todėl kai po laiko nori atgauti pinigus ir sužino...
  • Genetinis maisto netoleravimo testas - NutriGen

Kūno svorio reguliavimas yra sudėtingas ir priklauso nuo daugelio veiksnių. Antsvoris ir nutukimas gali padidinti sveikatos problemų, įskaitant diabetą, širdies ligas ir tam tikrų rūšių vėžį, riziką. NutriGen – Naujausia ir išsamiausia genetinė analizė rinkoje. Analizuojamos 384 genetinės variacijos, susijusios su svorio reguliavimu, atsaku į fizinį krūvį, maisto produktų...
  • Ūminis inkstų nepakankamumas – kas tai?

Ūminis inkstų nepakankamumas atsiranda, kai inkstai staiga nebegali filtruoti atliekų iš kraujo. Kai inkstai praranda filtravimo galimybes, gali kauptis pavojingas atliekų kiekis, o jūsų kraujo cheminė sudėtis gali išsibalansuoti. Ūminis inkstų nepakankamumas, dar vadinamu ūminiu inkstų pažeidimu, vystosi greitai, paprastai mažiau nei per kelias dienas. Ūminis inkstų nepakankamumas...
  • Ką daryti, kai gražų kūdikio laukimosi periodą temdo dubens ir nugaros skausmai?

Apatinės nugaros dalies ir dubens skausmai yra dažniausiai pasitaikančios kaulų bei raumenų sistemos problemos nėštumo metu. Pulti į sporto salę, sėsti ant dviračio minti pedalus ar ramiai gulėti ant sofos tikintis, kad skausmai apleis susilaukus kūdikio? Į šiuos klausimus atsako Medicinos diagnostikos ir gydymo centro kineziterapeutė Viltė ŠTRAPENSKAITĖ. Nugaros, dubens skausmas –...
  • Kaip išsirinkti tinkamą neįgaliojo vežimėlį?

Šiuo metu yra daugybė neįgaliųjų vežimėlių tipų, todėl išsirinkti individualų vežimėlį gali būti sunku. Kai kuriems žmonėms tam tikrų savybių vežimėlį paskiria ergo terapeutas, tačiau kiti žmonės gali pageidauti vežimėlį įsigyti individualiai sau ar savo artimam žmogui, kuriam savarankiškai judėti sunku. Toliau straipsnyje pažintiniais tikslais pateikiame keletą populiariausių neįgalių...
  • Dantį gydyti endodontiškai ir išsaugoti, ar rauti ir implantuoti?

Problematiškas ir skaudantis dantis yra didžiulis diskomfortas. Kaip žinoti, kada tokį dantį dar galima ir verta išsaugoti gydant endodontiškai, o kada jį jau reikia šalinti ir kuo skubiau griebtis implantacijos? – Šis klausimas neramina kiekvieną pacientą, susidūrusį su dantų kanalų problemomis. Mikroskopas – svarbus gydytojo endodontologo įrankis. Pradėkime nuo amžino...
  • Greitieji Covid-19 antigeno testai iš nosies – kas tai?

2019 m. Gruodžio mėnesio pabaigoje Tolimuosiuose Rytuose aptiktas naujas, į pneumoniją panašus ligos protrūkis, kuris išplito 2020 m. pradžioje visame pasaulyje (Europoje, JAV, Pietų Amerikoje…). Nauja koronaviruso SARS-CoV-2 atmaina buvo nustatyta kaip ligos sukėlėjas, pavadintas COVID-19. Tam tikri COVID19 simptomai yra panašūs į peršalimą: karščiavimas, galvos skausmas, nuovargis ir...