Kognityvinės mankštos

  • Geriausi kardio treniruokliai ir tokių treniruočių nauda senjorams

    Ją pasitelkus, pagerėja kognityvinės smegenų funkcijos ir atmintis ...
  • Ar žmonijos kalbos įgūdžiai silpsta?

    Nereikia net sakyti, kad būtent kalba žmogų daro žmogumi. Tai pagrindinis mūsų komunikacijos įrankis, būdas suprasti mus supančią aplinką, išreikšti save bei patirti pasaulį. Žmonėmis, kurie yra gerai įvaldę kalbą mes paprastai žavimės, o suradę žodžius, kurie tinkamai išreiškia mūsų mintis, patiriame pasitenkinimo jausmą. Deja, kalbos dovana ne kiekvienam žmogui pasiekiama vienodai lengvai....
  • Ar žmonija kenčia nuo dėmesio sutelkimo problemų?

    Mes gyvename informacijos amžiuje. Laikais, kai komunikacijos, naujienų bei pramogų srautai tokie dideli, jog vis dažniau kalbame apie FOMO, dar žinomą, kaip Baimę kažką praleisti. Mes taip norime patirti kuo daugiau, kad pamirštame tai daryti kokybiškai. O psichoanalitikai pastebi, kad būtent šis impulsas labai prisideda prie vienos opiausių šių dienų problemų – vis prastėjančio žmonių...
  • Prasti mokymosi rezultatai? Jums reikia ne korepetitoriaus, o esminio problemos sprendimo

    Kai vaiko pažymiai mokykloje neatitinka lūkesčių, tėvai kaipmat ima ieškoti atsakymų. Kas kaltas? Neideali švietimo sistema? Mokytojai? Vaiką blaškantys bendraklasiai? Baigus kaltųjų paieškas, paprastai pereinama prie sprendimų. Tiesa, čia kūrybiškumo jau gerokai mažiau. Dažniausiai pasitaikanti išeitis iš akademinių rezultatų aklavietės – korepetitoriaus paslaugų užsakymas, tikintis,...
  • Kaip padėti savo vaikui išmokti mokytis?

    Vaikų akademinius gebėjimus ir potencialą paprastai esame įpratę vertinti pažymiais. Kai jie geri, kalbame apie mokinio perspektyvumą, kai prasti – bandome taisyti padėtį papildomomis darbo valandomis. Tačiau toks požiūris dažniausiai būna pernelyg siauras. Akademiniai rezultatai neturėtų būti painiojami su vaiko intelekto koeficientu t.y. gabumu. Daugeliu atvejų mokiniui visų pirma...
  • Ar įmanoma net ir senatvėje neprarasti proto aštrumo?

    Neutraliai ir pozityviai šio fakto niekaip neišeis pateikti: senstant žmogaus kognityvinės funkcijos silpnėja. Tai natūralus ir nepermaldaujamas procesas. Jis visų pirma pasireiškia suprastėjusia atmintimi, informacijos įsisavinimo greičiu, argumentavimo įgūdžiais ir t.t. Žinoma, kiekvienas žmogus – tai atskira istorija, bet dauguma iš mūsų tikrai susidurs su problemomis, bandydami...
  • Smegenų mankštos: kaip tai veikia ir ar veikia?

    Kūno mankšta – visiems puikiai pažįstamas procesas. Kilnok svarmenis, bėgiok, lankyk jogą ir tapsi stipresniu, ištvermingesniu, lankstesniu. Deja, kai kalba pasisuka apie mūsų protą, viskas tampa daug komplikuočiau. Intelekto koeficientas, kuriuo jis paprastai vertinamas, nelabai turi ką bendro su akademinėmis žiniomis. Tai labiau mūsų protinis potencialas, kuris nustatomas matuojant...
  • Kas yra kognityviniai įgūdžiai, ir ar įmanoma juos ugdyti?

    Kasdien mūsų smegenis pasiekia gigabaitai pačios įvairiausios informacijos. Tačiau tai dar nereiškia, kad visa ji sėkmingai nugula įvairiose jų lentynėlėse ir vėliau gali būti sėkmingai panaudota mokantis, dirbant ar tiesiog sprendžiant kasdienines užduotis. Informacijos interpretavimas ir pritaikymas – tai jau kognityviniai įgūdžiai. Žmogaus atmintis bei intelekto koeficientas didele...